Web design gandit pentru utilizatori

Atunci cand concepi un site pentru business-ul tau, in mod evident este deosebit de important ca acesta sa fie atractiv din punct de vedere vizual, insa la fel de important este ca acesta sa fie util si simplu de utilizat pentru vizitatori. Din pacate, in incercarea de a fi cat mai originali, pierdem din vedere faptul ca accentul ar trebui sa cada pe usurita utilizarii site-ului, ci nu pe estetica lui.

Intr-adevar, combinatia dintre latura estetica, unicitate si un design user-friendly este cheia succesului in materie de webdesign si este ceea ce ii face pe utilizatori sa revina pe un site. Ce face un website user-friendly (prientenos din punct de vedere al experientei utilizatorilor)? In continuare vom explica care sunt sunt cele patru elemente cheie care fac orice site user-friendly. Avand acesti factori in minte, veti crea site-uri mai atractive pentru utilizatori si mai eficiente. Chiar daca doriti sa creati un site web ieftin si rapid este important sa aveti grija cu privire la urmatoarele aspecte:

a.) Navigatia este unul dintre elementele cheie in ceea ce priveste experienta utilizatorilor pe un site. Vizitatorii trebuie sa aiba posibilitatea sa gaseasca rapid ceea ce cauta si bineinteles depunand un efort minim in acest sens.

Studiile au aratat ca majoritatea site-urilor au o schema complexa de navigare. Daca structura meniului nu este simpla si logica, vei pierde un utilizator. Iata si cateva greseli identificate in acest sens: meniul de navigatie este dificil de identificat, utilizarea unor acronime ciudate in meniu, meniu cu submeniuri multiple (cate submeniuri trebuie sa acceseze un utilizator pentru a gasi ceea ce cauta?), nu exista search box (camp unde pot fi introduse cuvinte cheie pentru a gasi mai rapid lucrurile care te intereseaza pe site-ul respectiv).

b.) Lizibilitatea este un alt factor-cheie care influenteaza gradul in care un site este user-friendly sau nu. Vizitatorii trebuie sa aiba posibilitatea de a intelege rapid informatia de pe un site si fara a depune efort in acest sens. S-a observat ca utilizatorii nu citesc toata informatia de pe un site, ci mai degraba scaneaza pagina. Deci, o pagina web trebuie sa aiba repere vizuale care sa indice utilizatorului care sunt punctele de interes pe pagina pentru ca aceasta sa fie usor scanabila.

Asa ca, pentru a ajunge la audienta, un site trebuie sa fie usor scanabil. Iata cativa factori ce trebuie luati in calcul pentru acest demers: culoarea (este important contrastul intre culoarea utilizata pentru text si cea pentru background; cuvintele trebuie sa poata fi citite usor), fontul (in general, cu cat fontul este mai simplu, cu atat pagina este mai usor de citit; caracterele realizate artistic sunt in general mai greu de citit si in timp obosesc), formatarea (este indicata utilizarea headlineurilor, marcajelor pentru liste si a cuvintelor bolduite).

c.) Timpul de incarcare al paginilor – daca site-ului tau ii trebuie mai mult de zece secunde sa se incarce, majoritatea utilizatorilor isi vor pierde rabdarea si vor parasi site-ul. Este important ca designul site-ului vostru sa tina seama de acest factor intrucat este un element critic pentru un site care se doreste a fi user-friendly.

Luand in calcul aceste caracteristici, poti imbunatati radical performantele site-ului tau din punct de vedere al satisfacerii cerintelor vizitatorilor, ceea ce inseamna o experienta mai buna pe site si deci un succes mai mare al business-ului pe ansamblu.

Adaugat in: Tech, Web Design

Publica un comentariu