Vanzarile auto la inceputul secolului 21

Vanzarile auto nu mai sunt, cu siguranta, ceea ce erau mai demult. In anii `70, puteai sa intri pe usa unui showroom auto, cautand un job, iar a doua zi sa te trezesti deja angajatul lor care vinde masini precum Ford Fiesta sau alte modele mai vechi. Fara niciun fel de experienta necesara, fara un trecut despre care sa vorbesti in CV. In anii ’80, lucrurile s-au schimbat putin, tehnologia moderna facandu-si aparitia, incetul cu incetul. In consecinta, vanzarile auto au luat-o intr-o directie noua, sub bagheta tehnologiei moderne. Anii ’90 au adus multe schimbari, piata auto devenind foarte competitiva, pe masura ce tehnologia avansa, astfel ca website-urile au inlocuit majoritatea magazinelor care se ocupau cu vanzarea de masini sau de piese auto.

Odata cu intrarea in secolul 21, dealerii au realizat ca nu trebuie doar sa ramana competitivi, dar si sa se plaseze in varful pietei auto fie ca vorbim de autorurisme noi sau de autoturisme second hand. Ei au trebuit sa duca vanzarile auto la alt nivel, astfel ca au inlaturat conceptia conform careia orice om putea sa lucreze intr-un showroom si sa vanda masini. Acest lucru a devenit posibil abia dupa ce acesta parcurgea o serie lunga de training-uri obligatorii. Pe vremuri, computerul era doar un accesoriu, insa in prezent, acesta este extrem de necesar in sfera vanzarilor auto si, in general, a tranzactiilor de orice fel spun si specialistii pietei de profil.

Vanzarile de autourisme noi precum si vanzarea masinilor second hand care se desfasoara la distanta impun probleme de comunicare intre dealer si clienti, insa cu ajutorul aplicatiilor web, acestea dispar, dealerii putand vinde si tranzactiona banii in orice colt al tarii, fara sa fie limitat. In zilele de astazi, in afara de tehnologia care s-a dezvoltat, s-au schimbat si alte elemente. De exemplu, relatia intre client si vanzator, strategiile de negociere, atragerea atentiei clientilor atunci cand intra intr-un showroom si alte aspecte care vizeaza strategiile de marketing folositoare in cazul vanzarilor de masini.
Dealerii auto din prezent sunt atent instruiti pentru a putea sa atraga clienti si sa-i determine sa cumpere un autoturism de orice fel, de la o cocheta Ford Fiesta pana la un impunator SUV Audi Q7 sau un sedan Opel Vectra. De multe ori, acestia sunt acuzati ca nu au scrupule si ca folosesc toate metodele necesare, in afara de violenta, pentru a face oamenii sa achizitioneze o masina, indiferent de ce marca vorbim. ca e Audi, Opel, Mazda, Ford, Toyota sau oricare alt producator, insa profesia lor se bazeaza pe persuasiune si prezenta de spirit. Prin implementarea unor tehnologii avansate si metode inovatoare in procesul vanzarilor auto, dealerii au reusit nu numai sa isi recruteze personal informat, dar si sa isi castige o clientela mai receptiva.

Dealerii auto au folosit tehnologia in avantajul lor, insa in final ambele parti au avut de castigat, atat vanzatorii, cat si cumparatorii de autoturisme. Creand un proces de training-uri pentru noii angajati, companiile care se ocupa cu tranzactiile auto au inceput sa isi dezvolte relatiile cu potentialii clienti, mai ales pe parcursul licitatiilor, unde apar cei mai multi oameni interesati de o mai lunga sau mai scurta colaborare cu vanzatorii. Acest lucru permite dealerilor respectabili sa devina o parte importanta a comunitatii lor locale, ceea ce este benefic atat pentru clientii doritori sa isi cumpere o masina, cat si pentru cei care doresc sa o vanda, asigurand buna desfasurare a tranzactiei in relatii bune dealer-client.

Adaugat in: Auto & Moto

Comentariile sunt inchise.