A trecut ceva timp de la ultimul articol scris despre optimizarea pentru motoarele de cautare sau SEO, asa cum ne place noua sa ii spunem chit ca multi dintre cei care aud de acest termen pentru prima data se gandesc la multe alte lucruri, numai la site-uri si promovare nu. Daca in urma cu ceva timp discutam despre cum sa aducem link-uri noi catre site-urile noastre, mentionand totodata cateva metode optime la acea vreme, acum a venit vremea sa revenim putin asupra lucrurilor si sa mentionam cateva aspecte care ne pot cauza intr-o campanie SEO.
Exista link-uri care ne ajuta si ne ofera un boost important in cautari, insa la fel de bine exista si surse de backlink-uri care nu fac nimic altceva decat sa ne afecteze. Astazi vom discuta despre aceste surse, proportii dar si sfaturi utile pentru a preintampina orice sansa de a distruge, la propriu, o campanie de promovare prin optimizare SEO.
Ce link-uri devin toxice in optimizarea unui site
Daca derulezi o campanie in baza unei strategii de optimizare website, va trebui sa ai grija la sursele de link-uri dar si la proportii. Anumite surse de link-uri sunt nocive si nu fac decat sa creasca riscurile unei penalizari, in cazurile cele mai fericite ele fiind nule in procesul de urcare a unui site in cautari. Iata cateva exemple de actiuni pe care sa NU le faci sau sa le implementezi ponderat pentru a nu risca absolut nimic.
- Inscrierile in directoare fac mai mult rau decat bine
Directoarele web si-au consumat perioada de glorie in urma cu 2-5 ani, in acele vremuri fiind una dintre cele mai bune surse de link-uri. Intre timp insa, cam de la primul update Google Penguin, aceste surse de link-uri, gratuite in mare masura, au devenit extrem de nocive si nu ar avea sens sa va consumati timpul inscriind site-ul vostru in directoare. Tineti minte un detaliu: less is more!
- Comentariile pe bloguri in exces iti aduc link-uri de valoare scazute
Sunt de acord cu strategia in care postezi 2-3-5 comentarii pe bloguri apropiate de tine ca si nisa insa nu mai are sens sa te incurci publicand zeci sau chiar sute de comentarii, fie ele si pe bloguri dofollow. Exista un risc important in momentul in care blogurile respective detin in sidebar un widget care afiseaza Ultimele x comentarii din blog. In acest moment, dintr-o banala actiune care iti putea aduce un singur link pe blogul respectiv, te poti trezi cu zeci de mii de link-uri care iti afecteaza profilul de backlink-uri din mai multe puncte de vedere.
In primul rand, mai multe link-uri de pe acelasi site este un semnal categoric de SPAM, ba chiar as putea spune ca oricum nu te ajuta. In al doilea rand, influentezi semnificativ orice inseamna procentaj de ancore si/sau dofollow vs nofollow. Per ansamblu, alege bloguri cu grija, comenteaza in ideea de a obtine 1-2-3 link-uri nofollow pentru diluarea profilului de backlink-uri si indreapta-ti resursele catre alte activitati.
- Directoare de articole? N-as prea crede…
Directoarele de articole nu ar fi chiar atat de rele in privinta construirii unui profil de backlink-uri diversificat. Totusi, dat fiind faptul ca majoritatea dintre ele sunt gratuite, proprietarii de website-uri abuzeaza si te poti trezi cu un link provenit dintr-un site care fie a fost banat de Google(e mai greu sa iti dai seama de asta fara un studiu in prealabil), fie este atat de incarcat de OBL-uri incat valoarea link-ului tau tinde spre 0. Ca sa nu iti asumi riscuri inutile, axeaza-te pe o campanie de optimizare SEO mai performanta, cu link-uri provenite din surse mult mai calitative.
Voi ce surse de link-uri folositi pentru a va construi un profil optim?
Citeste si
Adaugat in: Internet, SEO