Sfaturi pentru promovarea in mass-media care pot contribui la cresterea rentabilitatii investitiilor(ROI)

Expertii in promovarea pe Internet au opinii diferite in ceea ce priveste randamentul investitiilor (ROI). O parte dintre acestia sunt de parere ca este aproape imposibila o evaluare cantitativa a randamentului investitiei (ROI), indiferent cat de bine iti organizezi campania de promovare in social media. Altii cred ca daca te organizezi putin si cu o strategie potrivita poti folosi eficient mediile de socializare pentru a rentabiliza investitiile.

Influenta Mass-media pe piata vizata:

Mai mult de 52% dintre cetatenii americani folosesc forumurile de cumparaturi online. Mai mult decat atat, 75%  dintre acestia raman conecati la un site de socializare pentru cea mai mare parte a zilei. Statisticile indica clar o dependenta a acestor oameni fata de mediile de socializare. In aceste conditii, echipele de promovare in social media din companiile mici, nu pot scapa din vedere importanta platformelor pentru mediile de socializare. In afara de asta, 25% dintre comercianti cred ca cel mai important obiectiv al lor este acela de a creste randamentul investitiilor prin desfasurarea de activitati de promovare in social media.

Pentru a avea in permanenta in vedere cererea de pe piata si tendintele actuale, iata mai jos, pe scurt, cateva sfaturi utile pentru promovarea in social media:

Cum sa folosesti Mass-media pentru cresterea randamentului investitiei (ROI):

O campanie de promovare a site-ului in social media ajuta o companie mica sa transforme click-urile in vanzari si vizitatorii in clienti pe termen lung. Expertii in promovarea pe Internet sunt de parere ca modul prin care poti spori randamentul investitiei utilizand mediile de socializare, este acela de a starni interesul oamenilor prin continut, sa le dai posibilitatea de a participa la dezvoltarea brand-ului (de exemplu, participarea la sondaje de opinie, pe forumuri si grupuri de interes) si prin utilizarea strategiei potrivite de optimizare in motoarele de cautare pentru campania de promovare in social media.

Diverse platforme pentru mediile de socializare si regulile lor de functionare:

Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest, Blog si YouTube sunt sase canale gigant de socializare. Exista miliarde de utilizatori conectati la aceste platforme 24/7. Campaniile de promovare in social media (SMM) se deruleaza avand la baza acesti piloni, impreuna cu promovarea prin e-mail si promovarea in cloud. In orice caz, expertii in promovarea prin Internet sunt perfect constienti de faptul ca toate aceste platforme functioneaza diferit una fata de cealalta.

Prin urmare, daca o companie mica doreste sa-si creasca randamentul investitiilor cu ajutorul promovarii in mass-media, trebuie sa aiba in vedere ca actualizarea statusului de pe Facebook nu este totuna cu o postare pe Twitter.  De asemenea, LinkedIn este o platforma media cu totul diferita. Google+ si Pinterest nu seamana ca doua surori gemene, iar YouTube nu se rezuma doar la te ajuta sa inveti diferite tipuri de coafuri sau sa confectionezi obiecte de artizanat.

In consecinta, data viitoare cand te ocupi de promovarea in social media a unei companii mici, gandeste-te la urmatoarele aspecte foarte importante. Aceste aspecte te vor ajuta cu siguranta sa castigi o vizibilitate mai mare pe toate platformele de socializare.

  • Foloseste etichete de marcaj de tip diez pe Twitter ( hashtags)
  • Facebook nu duce niciodata lipsa de noi posibilitati estetice de vizualizare pentru a obtine o expunere maxima care sa te ajute la cresterea randamentului investitiei.
  • Cand te adresezi unui anumit public pe LinkedIn, asigura-te mereu ca iti postezi continutul pe pagini relevante, de exemplu paginile comerciale.
  • Foloseste Google+ pentru a distribui imagini catre un public mai larg.
  • Activitatea pe un Blog iti ofera imensa posibilitate de a distribui continuturi originale. Nu posta niciodata o copie  sau un continut mediocru pe blogul tau, crede-ne pe cuvant, cititorii au simturi foarte dezvoltate si isi vor da seama imediat daca postezi un continut copiat.

Continutul: Iti poate aduce clienti noi

Sa nu subestimezi niciodata puterea cuvintelor. Un continut autentic, original, antrenant si strict cu referire la tema abordata, iti poate aduce mai multi clienti decat orice altceva. Fa-ti oferta cunoscuta cititorilor, dar ai grija la plagiat. Nici cititorii si nici Google nu tolereaza plagiatul.

Insereaza link-uri catre profilurile tale de pe Facebook, Twitter sau orice alte pagini de pe mediile de socializare si incurajeaza-ti cititorii sa le distribuie catre prieteni. Foloseste-ti profilurile de pe mediile de socializare pentru a-ti face cunoscute ofertele, reducerile si preturile. Astfel creezi o campanie de link building eficienta site-ului tau..

Mediile de socializare: „Telefonul fara fir”

Andrew Backs, director la Global Business Development P&G, afirma “Clientul nostru, stapanul nostru – asa ca va trebui sa ne adaptam, sa cautam solutii pentru a face auzita vocea  clientului”. La asta se rezuma cam toate, la a permite clientului sa se exprime, sa ii dai posibilitatea de a fi activ pe platforma ta de socializare si sa-i dai posibilitatea sa vada evolutia brand-ului tau. Mass-media face deseori minuni atunci cand tine cont de aceasta regula speciala. Ofera-le posibilitatea celor care te urmaresc sa se implice activ si ei vor actiona ca un „telefon fara fir” pentru afacerea ta. Si daca o organizatie mare, de talia  P&G  recurge la aceasta strategie, atunci si companiile mai mici, mai putin vizibile in mass-media pot beneficia de pe urma aceleiasi strategii

Instaleaza un sistem de urmarire eficient:

In opinia expertilor in promovarea social media, nu putem vorbi despre rentabilizarea investitiilor (ROI) daca nu stii incotro te indrepti, cui te adresezi. Un sistem de monitorizare cum ar fi sondajele de opinie sau etichetarea URL, te va ajuta sa iti faci o idee exacta despre strategia de promovare in social media pe care o folosesti in prezent, dar si despre abordarea viitoarelor proiecte de promovare site. Principalul scop al unui sistem de monitorizare este acela de a-ti indica cu exactitate ce obtii in urma activitatii tale pe mediile de socializare, ceea ce te ajuta sa continui proiectele care iti aduc beneficii, dar si sa le abandonezi pe cele neproductive.

Sondajele de opinie:

Un sondaj de opinie te poate ajuta sa evaluezi eficienta unei campanii de promovare in social media. Cel mai folositor sondaj care poate contribui la cresterea randamentului investitiilor tale (ROI) este acela din care poti afla modalitatea si sursele din care au aflat vizitatorii tai despre site-ul tau.

Prin compararea si suprapunerea rezultatelor obtinute in urma unui asemenea sondaj, vei avea posibilitatea sa obtii mai multe date cu privire la factorii care iti pot aduce beneficii. Acest sistem de monitorizare te va ajuta, de asemenea, sa stabilesti ce platforma de socializare iti genereaza cei mai multi vizitatori.

Etichetarea URL:

Etichetarea URL-urilor functioneaza cam la fel, insa este un instrument mai precis, in sensul ca aceste etichetari iti vor indica ce anume a determinat fluxul de vizitatori de pe fiecare platforma media. O eticheta simpla pentru URL va contine termeni ca “Twitter”, “Social”, si “Facebook”, “LinkedIn” etc. pentru a indica sursa care a generat vizitatorii.

Strategiile pentru optimizarea in motoarele de cautare  (SEO),  promovarea in social media si rentabilizarea investitiilor  (ROI):

Importanta strategiilor de optimizare in motoarele de cautare (SEO) este absolut evidenta. Indiferent ca vorbim despre activitatea de pe blog, Facebook, Twitter sau YouTube, toate acestea trebuie sa beneficieze de optimizare pentru motoarele de cautare, pentru ca atat afacerea ta, cat si produsele tale trebuie sa se afle pe primele locuri atunci cand este folosit un motor de cautare. Prin urmare, nu uitati niciodata de strategiile de optimizare in motoarele de cautare (SEO) daca vreti sa va sporiti randamentul investitiilor (ROI).

Adaugat in: Internet

Comentariile sunt inchise.