Viteza cu care site-urile de tip Groupon au luat amploare in ultima vreme, atat in Romania cat si in restul lumii, este fara indoiala unul dintre cele mai fascinante lucruri din mediul online.
Pana acum 3-4 ani, mediul online romanesc nu era familiarizat catusi de putin cu ofertele de acest tip. Dovada in acest sens sta faptul ca cele mai multe oferte si reduceri se gaseau in magazinele reale existente in mall-uri si pe bulevardele principale, in timp ce meniul online era doar presarat pe alocuri cu cateva promotii.
Astazi, piata de profil a ajuns intr-un punct in care este relativ dificil pentru un site nou – de cupoane generale – sa prinda ceva trafic (si eventual, sa aduca si niste conversii) in conditiile in care nu vine cu nimic nou. Astfel au aparut agregatoarele de reduceri, dar si site-urile nisate, specializate doar spre anumite tipuri de oferte.
Piata a beneficiat si de o triere a site-urilor care vind/vindeau cupoane. Poate fi numita si selectie naturala, insa ea a “lasat” pe piata doar site-urile cu adevarat serioase. Una dintre practicile de demult, in special in cazul ofertelor de turism era afisarea unui pret foarte mic pentru un sejur intr-unul dintre orasele Europei. Problema era faptul ca oferta nu cuprindea anumite taxe (cum ar fi cele de aeroport, care depasesc deseori 75 de Euro de persoane) iar clientii nu aflau asta decat dup ace virau prima transa de bani contul site-urilor de reduceri.
Din fericire, in urma sesizarilor facute la OPC dar si in urma feedback-ului negativ primit pe forumuri, cam toate site-urile care se ocupau cu astfel de practici au fost nevoite “sa inchida pravalia”.
Citeste si