Patit fiind recent sa am probleme de functionare cu o motocositoare luata de aici, constientizand, intr-un final, ca vina imi apartine, am cautat toate variantele posibile pe Google, ca tot romanul care vrea sa scuteasca bani de reparatii, si am gasit cateva solutii ce aparent au avut efect, nu stiu exact care.
Verifica vechimea combustibilului
Benzina din ziua de azi, cea amestecata cu etanol, isi poate pierde foarte rapid calitatea si astfel si puterea motocoasei. Daca benzina din combustibil e mai veche de 2 – 3 saptamani, atunci e cazul sa o schimbi sau sa o amesteci cu una mai proaspata.
Verifica starea filtrului de aer
Un filtru de aer infundat previne motorul din a primi suficient aer pentru a functiona in conditii optime. Inainte de a scoate filtrul de aer, curata foarte bine depunerile din jurul sau. Pune filtrul pe o masa sau il poti tine chiar in mana, importanta fiind curatarea sa.
Verifica sistemul de aprindere
Sistemul de pornire al motocoasei da gres atunci cand uleiul, carbonul sau alte substante “straine” acopera partea superioara a sistemului de aprindere si interfereaza cu arderea normala. Prea mult ulei in benzina, folosirea unui ulei de slaba calitate sau un filtru de aer murdar, toate acestea pot provoca infundarea bujiilor.
Foloseste doar ulei de calitate superioara pentru a evita pierderile de putere
Folosind mereu un ulei de calitate te poate ajuta sa scapi de toate problemele listate mai sus. Asta a fost si solutia mea, deoarece n-am pus accent pe tipul de ulei cumparat, cat timp pe el scria ca se foloseste pentru amestecul cu benzina. Uleiul pentru motoarele in 2 timpi face ca arderea sa aiba loc usor, fapt pentru care motorul porneste usor. Uleiurile profesionale, spre exemplu, fac fata caldurii excesive si protejeaza motoarele impotriva uzurii si a depunerilor nocive.
Citeste si