Partea a doua: ne este iodul cu adevarat indispensabil?

Una dintre metodele de exterminare ar fi prin otravirea populatiei cu iod. Mai exact cu ajutorul sarii iodate. Argumentul suprem este dat (in Romania) de HG nr. 568/2002, republicata in 2009, privind iodarea universala a sarii destinate consumului uman, hranei animalelor si utilizarii in industria alimentara.

Dar de ce avem nevoie de iod ?

Deoarece iodul este un mineral indispensabil bunei functionari a glandei tiroide si, implicit, a organismului, reprezentand materia prima pentru producerea hormonilor tiroidieni T3 si T4. Pe cale de consecinta, cand in corp exista o carenta de iod, nivelul hormonilor tiroidieni scade (avem de-a face cu hipotiroidism) acest lucru favorizand o serie de procese negative, dintre care : stari de somnolenta si oboseala, cresterea in greutate, senzatia permanenta de frig, reducerea frecventei batailor inimii.

Pe de alta parte, excesul de iod (hipertiroidism) favorizeaza fotosensibilitatea, transpiratia excesiva, insomnia si slaba functionare a ficatului. Pentru prevenirea imbolnavirii glandei tiroide, se recomanda zilnic 150 de micrograme de iod (adulti), 90-120 micrograme in cazul copiilor, 200 micrograme pentru femeile insarcinate si 90 de micrograme in cazul sugarilor.

Acum ca am vazut cum stau lucrurile, trebuie facuta o diferentiere clara in ceea ce priveste nevoia de consum a iodului si cantitatea acestuia. Iodul este indispensabil organismului, la fel si sarea. Problema este cantitatea in care este consumat. S-a trecut la iodarea sarii fiindca este mai practic, mai comod. Impaci si capra si varza. Pui sare dupa gust insa ai parte si de cantitatea de iod necesara organismului.

Cata sare iti pui zilnic in mancare este responsabilitatea ta si nu a mai marilor lumii. Conform unui studiu realizat de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii si dat publicitatii anul trecut, o creştere de peste 5 grame a cantităţii de sare consumate zilnic sporeşte cu 23% riscul de atac cerebral şi cu 17% pe acela de contracare a bolilor cardiovasculare. Specialistii din cadrul acestui for recomanda consumul a cel mult 5 grame de sare ( cam cât încape într-o linguriţă de ceai) zilnic.

In acest context, avand in vedere si faptul ca foarte multe din alimentele din ziua de azi contin cantitati de sare (in diferite proportii), pentru adoptarea unei alimentatii adecvate mentinerii sanatatii, medicii recomanda folosirea a cat mai putina sare in mancare.

Ca sa tragem niste concluzii :

1.Dupa cum am aratat, iodul (in cantitatile aferente fiecarei grupe de varsta) este necesar organismului ;

1.Nu vine nimeni sa ne bage sare pe gat cu forta. Cata sare punem in mancare reprezinta strict decizia noastra.Totodata putem alege intre sarea iodata si cea neiodata;

3. Sarea iodata reprezinta una din sursele de iod. Exista posibilitatea de a ne procura iodul si din alte surse (alimente) precum : broccoli, cartofi, varza, salata verde. Mentinerea unui nivel constant al iodului in corp se poate face si prin apelarea la mere si capsuni.

P.S.: Persoanele care au nevoie de un regim fara iod, evident ca vor evita sarea iodata cat si alimentele bogate in iod.

Adaugat in: Sanatate, Stiri

Publica un comentariu