Legatura dintre Starbucks si snobism

Pentru cei care nu stiu. Starbucks este cel mai mare lant de cafenele din lume, numarand peste 16.000 de locatii in 44 de tari, inclusiv Romania. Avem 8 astfel de cafenele, 5 in Bucuresti si cate una in Cluj-Napoca, Brasov si Timisoara. Cu ce este deosebita o cafea de la Starbucks? Din punctul meu de vedere, cu pretul sau, unul exorbitant! Costul unei cafele servite la Starbucks costa cel putin 4$, un pret mai mult decat ridicat pentru un nivel de trai precum cel al Romaniei. Cu toate astea, vanzarile celor de la Starbucks sunt intr-o continua ascensiune, ba chiar as putea spune ca nici nu s-a simtit perioada de criza pentru reprezentantii companiei nord-americane din tara noastra.

Un aspect pe care eu il consider foarte interesant il reprezinta diferenta de preturi: in Romania, asa cum spuneam si mai sus, cea mai ieftina cafea Starbucks costa peste 4$, in timp ce acelasi sortiment de cafea, in SUA se vinde cu putin peste 2$. Pentru a nu-si pune populatia americana in cap, modificand preturile, cei de la Starbucks au realizat un sortiment ‘extravagant’ de cafea pe care o vand la pretul de 7$. Americanii normal ca au reactionat negativ la aflarea acestei vesti, doar ei sunt printre putinii care isi permit sa se ridice si sa protesteze la aceste actiuni ale unei companii care, atentie, a avut incasari de peste 11 mld in 2011.

Noi de ce nu putem face asta? De ce trebuie sa dam atatia bani pe o cafea? Tinand cont de diferenta dintre cele doua economii, chiar nu s-ar putea spune nimic despre snobismul romanilor?! Sa fim cat se poate de sinceri, cu ce este diferita cafeaua de la Starbucks fata de o alta cafea mai ieftina?! De ce o prefera romanii?! O fi oare vorba de acele „fite” de care vorbesc toti?! Una peste alta, oricum nu se poate compara o cafea de Starbucks cu o cafea originala Tchibo 🙂

Adaugat in: Romania, Social

7 comentarii

  1. Ionut says:

    Romanul se vaita ca nu are destui bani, dar isi permite sa arunce sume mai mult decat exorbitante doar ca sa lase o impresie buna in fata prietenilor/celor din jur.

  2. Compari mere cu pere. Cafeaua ‘ta’ de 4$ din Romania este de fapt sortimentul superior, latte-urile. Cafeaua simpla, la filtru, costa tot 2$.
    Sortimentul ala extravagant de 7$ este de fapt o cafea de origine, destul de rara, si cu un pret ridicat de la achizitie.
    Comparand nivelul preturilor vei vedea ca sunt sensibil egale, diferenta este la castigurile cetatenilor. Comparatii din aste se fac se ani ee zile, mai ales la pretul produselor electronice, vezi pret iphone.
    Da, evident ca nu poti compara cafeaua de origine de la starbucks cu cafeaua priducatorului de chiloti si fierbatoare de oua, tchibo

    • Aroganta din final chiar nu-si are rostul 🙂 Te invit sa mergi intr-o cafenea Tchibo din Istanbul, cu siguranta o sa ramai placut surprins de aroma cafelei si o sa realizezi ca nu se compara cu niciun sortiment de cafea de la Starbucks. Mai mult de atat, e si mai ieftina, deci raman la parerea ca o cafea nu merita 15-20 de lei 🙂

  3. Nu este nicio aroganta, e adevarul. Viziteaza pagina celor de la tchibo si vei vedea cate chestii ‘produc’. Iar in articol vorbesti de starbucks din romania, nu de cafenele din istanbul. Sunt diferente. Mai ales ca si cafeaua este alta

    • Deci discutam de Starbucks, o multinationala, de acord? Cafeaua ar trebuii sa fie identica, la fel si preturile 🙂
      NU ma intereseaza ce vinde Tchibo si ce alte segmente de activitate au in afara productiei si comercializarii cafelei. Din punctul meu de vedere, si nu cred ca sunt singurul, cafeaua Tchibo este cu 2 clase peste orice sortiment Starbucks. Cine consuma cafea si cunoaste domeniul, ma refer strict la aroma si calitate, isi poate da seama ca pretul Starbucks NU se justifica.
      PS: Tchibo este doar un exemplu prin care am vrut sa fac o paralela, sunt si alte cafele de calitate si daca te invarti in domeniu, cred ca le sti si tu 🙂

  4. M-am referit la cafelele folosite de tchibo si starbucks ca ar fi diferite. Nu as pune tchibo pe palierul ‘cafele de calitate’.
    Preturile nu au cum sa fie aceleasi in toata lumea pt simplil motiv ca fiecare tara are propriul sistem fiscal. Plus diferente de curs valutar. Daca vrei sa compari cat de cat tchibo cu sb dpdv al pretului, compara sortimentele de arabica cu origine controlata, nu altceva. O sa ai surprize.

Publica un comentariu