Ghid modificare bmw m3 e46 cu motor S54

In cele ce urmeaza vom prezenta un ghid in mare cu aspecte de baza ale moficicarilor care pot fi aduse motorului S54 cu care sunt echipate modelele bmw m3.

M3 a folosit noul motor S54B32 din 2001 pana in 2006 in modelele conventionale si apoi timp de un an in frumosul model rar M3 Csl (2003-2004). Acesta este un motor de 3.2 litri (3246cc) cu sase cilindri in linie 24 valve care ofera 338bhp si 269lb cuplu la modelul bmw m3 si 355bhp si 273lb cuplu la modelul bmw m3 Csl. BMW a facut pentru prima data ceea ce parea la inceput sa fie o miscare neobisnuita de a folosi un bloc de fonta in locul unui aliaj usor. Dar, un bloc din fonta complet insemna ca motorul va sta compact folosind o capacitate de 3.2 litri. Si nu numai acest lucru, blocul de fonta este mai puternic si rezista la livrarea de putere superioara, mai ales cand ne gandim la limita de turatie de 8000 rpm, pistoanele modelului bmw m3 se misca cu o viteza apropiata celor din motoarele de competitie F1.

Supraalimentarea motorului S54
Aceasta modificare nu este la indemana oricui daca nu ati facut niste economii in ultimul timp. Dar odata ce ati economisit destul, rezultatele va vor lasa fara cuvinte. Ne concentram asupra supraalimentarii ca si o modalitate foarte buna de a spori performantele modelului bmw m3 pentru ca este mult mai eficient din punct de vedere al costurilor decat tuningul normal aspirat. Acest lucru inseamna ca masina va putea fi condusa zi de zi si nu o sa aveti o masina de curse la limita daca ati incerca sa mariti puterea fara inductie fortata.

Supraalimentarea este usor de inteles. Imaginativa dinamul de la bicicleta. Este un compresor care este prins de motor si este actionat cu o curea ca si alternatorul de exemplu, doar ca este actionat cu o curea cu nervuri pentru ca este nevoie de multa forta pentru a il actiona. Ca si la dinamul de la bicicleta produsul compresorului este legat de viteza care il actioneaza. Daca motorul merge incet, compresorul genereaza putina putere. Acest lucru inseamna ca supraalimentarea ofera o cantitate de putere proportionala cu numarul turatiilor, mentinand simtul motorului normal aspirat.

Compresorul actionat de motor este utilizat pentru a aspira aer prin filtru, sa il comprime si apoi sa il forteze in motor. Motorul stoc se bazeaza pe aspiratie normala, unde poate trage aer doar la presiunea atmosferica normala, cam ca si cum respiram noi. Prin utilizarea unui compresor puteti introduce mai mult aer in cilindri decat este posibil in conditii de presiune atmosferica normala. Apoi ECU adauga mai mult combustibil decat in mod normal si obtineti o explozie mai mare si mai multa putere. Multi soferi de bmw m3 iubesc compresoarele pentru livrarea de putere liniara care ofera putere in orice moment de turatie, nu doar o lovitura puternica asa cum fac turbinele. Pentru cei mai inflacarati acestea retin caracterul pe care il iubesc in momentul in care conduc un bmw m3.

Printre toate sistemele de pe piata, CA Automotive ofera doar conversii de compresoare de baza europeana, din multe motive. Cele doua recomandari de baza sunt de la ESS tuning si Infinitas/G power. Ambele sisteme folosesc compresoarea ASA care sunt cunoscute ca fiind cele mai bune si mai fiabile din lume, potrivit CA. Aceste compresoare pot fi folosite si la bmw m3 e46 csl tuning. Compresoarele sunt din tipul nou centrifugal pentru a oferi eficienta suprema pentru putere maxima cu scurgere minima in motor. Astfel mentineti caracteristicile de baza ale unui motor aspirat normal cat mai bine cu putinta. Cu un compresor nu o sa simtiti pauza sau intarzierea din cazul turbinelor. In plus, vor fi rezerve de putere pentru oricand o sa aveti nevoie fara intarziere.

Principalul motiv pentru care CA recomanda acesti doi producatori este pentru ca concepute si dezvoltate penrtu bmw m3 europene. Asta inseamna ca ofera performante maxime pentru combustibilul si climatul in care functioneaza masina. Nu exista probleme de montaj sau soft la montarea pe masina. Contrar multor pareri, ne spun ca ESS a fost defapt primul care a dezvoltat o conversie de compresor pentru motorul S54 si are deasemenea o divizie speciala pentru clienti din Europa si Statele Unite. Astfel la ce va puteti astepta si cat o sa va coste?

Pretul de inceput pentru un kit de conversie este sub 4000 lire. Ambele companii ofera mai multe stadii de putere, ofera dela 450bhp direct pana la 700bhp. De obicei, kiturile sunt de 450, 500, 525 si 550 bhp si acestea toate pot fi folosite fara modificari interne ale motorului. Cand vreti mai mult, este nevoie de intarituri si piese superioare, dar ajungem si acolo imediat.

De la un kit de inceput va puteti astepta sa vedeti un catig de putere de peste 100bhp si sa aveti fiabilitatea oferita de fabricant. O sa fie nevoie sa cheltuiti mult mai mult de atat pentru tuning normal aspirat ca sa puteti inregistra castiguri de putere similare. Un kit de inceput contine tot ce aveti nevoie fie sa puteti monta singur kitul sau sa il puteti monta profesional. De exemplu, ca sa fie lucrurile simple, kitul ESS VT450 are tot ce este nevoie si poate functiona foarte bine fara un intercooler. Kiturile de orice nivel include suporturi de montaj, cleme, furtune, filtre de aer, blow off valve, soft imbunatatit, tubulatura, compresorul si o camera de plen, care, in cazul ESS este alimentata cu gaz pentru un flux de incarcare cu aer optim.

Dar daca este puterea cea mare pe care o vreti in cazul masinii voastre bmw m3, kiturile cu compresoare de putere mai mare presupun munca in interiorul motorului. Totul dupa 550 bhp presupune modificari la motor. Modificarile merg atat cat va permiteti. Trebuie sa aveti buget sa incepeti macar cu pistoanele imbunatatite, tijele con, suruburile de chiuloasa. Daca bugetul va permite, montati o garnitura de chiuloasa cu linie dubla de otel care sa suporte presiune mai mare in camera de compresie oferita de compresor.

Garnitura de chiuloasa poate fi de cele mai multe ori cel mai slab punct din motor, penru ca funtioneaza la presiuni inalte din fabricatie si noi ii cerem sa faca si mai mult prin inductia fortata. O pompa de ulei de capacitate mai mare si radiator de ulei separat vor ajuta uleiul sa stea mai rece si sa previna deteriorarea acestuia din cauza presiunii si a temperaturilor inalte. Acestea sunt niste modificari demne de luat in considerare la bmw m3 e46 csl tuning.

Functionarea motorului la un boost de peste 8-9 psi va avea nevoie de scaderea compresiei din motor la un nivel sigur, cu pistoane cu compresie redusa. Designul partii de sus a pistonului schimba natura procesului de comprimare, si face motorul mai sigur, pistoanele forjate sunt deasemenea mai puternice decat cele de fabrica datorita modului in care sunt fabricate.

Adaugat in: Auto & Moto

Publica un comentariu