Cu un Google intr-o permanenta schimbare, aflat in cautarea unor noi imbunatatiri ale algoritmilor care sa le permita o ordonarea corecta a rezultatelor, agentiile SEO sunt intotdeauna in asteptarea unor modificari semnificative si se intreaba care sunt metodele care ar trebui sa le aduca succesul in fata competitiei.
Am fost martorii mai multor schimbari venite din partea celor de la Google, de la scheme si rich snippets si pana la Google Authorship sau, mai nou, HTTPS-ul. Sfaturile nu au intarziat sa apara iar noi, agentiile de promovare online, nu am facut nimic altceva decat sa implementam aceste directive si sa speram ca aportul lor in cadrul rezultatelor vor fi pe masura.
Care sunt intentiile?
In goana noastra de a fi la curent cu noile trenduri, de a acapara piata depasind principalii competitori, nu cumva punem pret mai degraba pe detalii insignifiante si uitam de adevaratele probleme ale site-urilor noastre? Nu cumva aceste tendinte pot fi trecute cu vederea si atentia noastra s-ar putea canaliza pe rezolvarea problemelor cu adevarat importante sau pe rezultatele acestor modificari?
In discutie putem aduce acel narcisism specific oricarui om de SEO, fiecare dintre noi punand in fata mai intai experimentele personale si dorinta de a inova pe zi ce trece. In aceste conditii, pana si campaniile de content marketing si link building au de suferit din vina experimentelor noastre, toata atentia canalizandu-se pe aceste noutati venite din partea celor de la Google. Este adevarat, fiecare noutate a algoritmilor Google este importanta, insa noi, oamenii de SEO, ar trebui sa ne focusam atentia mai degraba pe intentiile din spatele acestor modificari.
Autorii care conteaza cu adevarat
Cand am incercat sa intelegem intentiile celor de la Google referitoare la Authorship, nu ne-am gandit la faptul ca aceasta implementare a dorit o filtrare a autorilor care scriu pe site-uri si s-a canalizat indeosebi pe utilizatori. Google Authorship nu a facut nimic altceva decat sa asocieze continutul de calitate cu anumiti autori. Ideea noastra insa, a fost una relativ eronata si am perceput acest update de algoritm ca o modalitate de a crestere CTR-ul site-ului nostru prin intermediul acelei imagini afisate in rezultate, nicidecum un plus adus utilizatorului de rand.
Mai mult de atat, s-a spus in nenumarate randuri ca Google Authorship ar fi murit odata cu disparitia sa din cadrul motorului de cautare, o concluzie mai mult decat eronata. Notiunea de a asocia continutul de calitate cu anumiti autori inca exista, Google nefacand nimic altceva decat sa semnaleze care sunt acele persoane care, intr-adevar, pot furniza continut de calitate utilizatorilor.
Comunicare mai sigura pentru toata lumea
Ideea conform careia site-urile mai sigure vor obtine pozitii mai bune in cadrul motoarelor de cautare nu ar trebui sa devina o cursa de convertire catre HTTPS. De fapt, intentiile celor de la Google vizeaza proiectele de amploare, site-uri sau magazine online a caror strategie pe termen lung ar trebui sa includa si aceasta imbunatatire. Astfel, in planurile de viitor ale unui webmaster, se va ivi un moment in care va lua decizia de implementare a HTTPS-ului si o redirectare a vechiului site catre aceasta versiune.
Da, fiecare imbunatatire a site-ului vostru va aduce un plus la un moment dat, insa este de preferat ca actiunile sa vizeze rezultatele pe termen lung iar deciziile sa fie luate la vremea potrivita. Ideea de baza a celor de la Google a fost si este de oferire a unor pagini web cat mai securizate tuturor utilizatorilor de internet.
„Beyond our own stuff, we’re also working to make the Internet safer more broadly. A big part of that is making sure that websites people access from Google are secure.”
Initiativa este cu atat mai profunda cu cat multi dintre webmasteri deja au trecut la versiunea HTTPS crezand ca pozitionarile lor in cadrul motoarelor de cautare vor fi unele cu mult mai bune. Se pare ca nici de data aceasta nu s-a inteles scopul unui update, in cazul de fata fiind vorba despre increderea pe care utilizatorii de internet ar trebui sa o aiba la adresa unui site vizitat.
Impactul schimbarilor de algoritm in sanul webmasterilor
Google a devenit o parte importanta pentru orice afacere iar fiecare noutate din sanul companiei americane devine o alerta in sanul webmasterilor. Bineinteles ca ne dorim implementarea acestor modificari in vederea imbunatarii pozitionarilor din cadrul motoarelor de cautare, insa totul ar trebui sa se bazeze pe o prudenta desavarsita.
Adoptati micile update-uri inaintea concurentei insa v-ati gandit si la adevaratele intentii ale celor de la Google si la rezultatele modificarilor voastre pe termen scurt? Este benefic sa adoptati schimbarile propuse de inginerii de la Google insa aveti in vedere ca afacerea voastra sa beneficieze de imbunatatirile scontate si totul sa se raporteze la utilizatori, internetul necesitand site-uri mai sigure.
Citeste si
Adaugat in: Internet, SEO