Industria cupoanelor de reduceri devine treptat un segment comercial profitabil, majoritatea brandurilor importante care au adoptat de-a lungul timpului strategia „newsletter-ului” ajungand sa trimita saptamanal vouchere potentialilor clienti. Asadar, asistam la un asalt interesant din partea retailerilor online, cei mai castigati in acest context fiind cumparatorii care se lasa la un moment dat prada reducerilor captivante. Voucherele sunt apreciate de utilizatori pentru ca le ofera discounturi semnficative la produsele electronice, electrocasnice sau la alte articole ce se afla de mult timp pe lista lor de dorinte, fara sa implice un efort in plus.
Singura activitate pe care trebuie sa o desfasoare o persoana care doreste sa se bucure de avantajele unui cupon de reducere este sa acceseze site-ul online al magazinului care i-a trimis pe email sau gmail voucherul respectiv si sa completeze un formular simplu. Partea cea mai importanta din acest mic „ritual” este reprezentata de completarea unui cod discount intr-una dintre casetele bolduite ale formularului pentru ca acesta este unic si trebuie inregistrat de catre magazin. Asadar, nimic mai confortabil decat sa efectuati cumparaturi inteligente din fata propriului calculator sau laptop.
Totusi, majoritatea persoanelor sunt induse in eroare de aceasta tehnica de marketing pentru ca nu reusesc sa identifice avantajele pe care si le ofera magazinul prin aceasta procedura de fidelizare a bazei de clienti. De aceea, este important sa cunoasteti faptul ca magazinele nu au voie sa vanda „in pierdere’, sau mai explicit decat atat, orice tranzactie pe care acestea o inregistreaza va acoperi intotdeauna cel putin costurile de baza, chiar daca la reducerile de peste 70% nu se mai adauga un profit vizibil. Iar daca va intrebati in continuare care sunt avantajele propuse de aceasta tehnica trebuie sa va ganditi cel putin pentru o secunda la modul in care ele influenteaza perceptia clientilor asupra imaginii brandului respectiv.
Mai mult decat atat, orice produs care este vandut in plus de catre un magazin reprezinta pentru respectivul comerciant un plus pe care il inregistreaza fata de competitorii sai, care chiar daca la momentul respectiv practica un pret mai mare duc lipsa de clienti sau ii indeparteaza si pe cei fidelizati cu greu. Clientii au nevoie de atentie si originalitate pentru a ramane cumparatori constanti ai aceluiasi brand, iar acest lucru se poate obtine fie prin calitatea uimitoare a produselor sau a serviciilor comercializate, dar si prin intermeidul acestor mici artificii comerciale. De asemenea, cupoanele de reduceri sunt un real ajutor pentru magazinele care promoveaza si anumite clase de produse ce nu dispun de aceeasi popularitate in cadrul mass – media, drept dovada nu beneficiaza de o publicitate sporita.
Astfel, un cupon de reducere va reusi sa atraga atentia publicului general si isi va gasi ecou in bugetul catorva reprezentante ale publicului feminin care abia asteptau sa isi faca un mic cadou, in randul casnicelor care au nevoie de un anumit produs mai neobinuit, sau chiar in randul barbatilor chibzuiti, care se pot decide peste noapte sa investeasca intr-un accesoriu pentru masina. Nu in ultimul rand, cupoanele de reducere intruchipeaza o metoda de merketing la indemana, care nu implica un buget amplu, pentru ca totul tine de dorinta si receptivitatea clientilor, spre deosebire de o reclama platita care poate aduce sau nu conversia mult visata.
Citeste si