Tot mai multi dintre antrepenori au ca tinta directa patrunderea in mintea consumatorului. Ar fi o oportunitate extrem de interesanta sa intelegi pe deplin ce gandeste un consumator, pornind de la dorintele efective si pana la diferitele motivatii care il fac sa achizitioneze diverse bunuri sau servicii! Noi, ca si antreprenori, cu siguranta am aveam multe intrebari in legatura cu ceea ce se intampla in mintea consumatorilor, insa acest proces este unul foarte dificil.
Sondajele de opinie si multe alte metode prin care noi incercam sa obtinem niste informatii de la consumatori pot fi de multe ori eronate. Oricum, din cate stiu eu, chiar este imposibil sa intri in mintea oamenilor, implicit a consumatorilor, si sa le citesti gandurile. Pentru acei oameni de afaceri care vor totusi sa se apropie de consumatori, sa incerce sa le descopere macar o parte din pareri, va vom da cateva sfaturi. Bineinteles, pentru a afla opiniile consumatorilor, in primul rand, trebuie sa-i intrebam. Trebuie sa-i intrebam despre produsele noastre, ce cred ei despre ele, de ce le cumpara sau de ce nu le cumpara? Acest lucru este cel mai indicat sa-l faci in mod direct, atunci cand consumatorii sunt in magazin.
Mintea consumatorilor cu siguranta detine o multime de informatii care pe noi ne-ar ajuta mult si pentru a le descoperi, trebuie sa urmam acest proces, incetul cu incetul. Pe langa faptul ca ii putem intreba in mod direct, putem afla parerile consumatorilor si prin diferite sondaje, analize, statistici. Este foarte important sa nu ne bazam doar pe un singur mod de a analiza mintea consumatorilor. Doar comparand mai multe metode, analizand rezultatele, mergand in profunzime, putem spune ca avem ceea ce cautam. Daca va doriti sa intrai in mintea consumatorilor, puteti intra intai in pielea consumatorilor, devenind si voi, un client real. Sunt foarte putini oamenii de afaceri care incearca si folosesc prodesele lor.
Dar este momentul ca acest lucru sa se schimbe. Daca iti doresti sa cunosti parerile consumatorilor, incearca sa te pui in locul lor, studiaza produsul pe care il oferi, vezi punctele lui negative dar si cele pozitive, si fiti cat mai duri in ceea ce priveste critica, deoarece este spre binele vostru, spre binele afacerii voastre. In momentul in care ai terminat de urma toti acesti pasi, poti sa incerci sa fii clientul concurentei. Astfel, veti putea intelege de ce oamenii aleg produsele altor firme, de ce prefera sa cumpere si sa utilizeze serviciile celorlalti sau dimpotriva, de ce va aleg pe voi, ce oferiti voi in plus de ceea ce este deja pe piata?
Chiar daca nu poti intra cu forta in mintea consumatorilor, poti totusi sa descoperi opiniile si parerile lor despre anumite produse, poti sa intelegi ce si-ar dori in plus, ce cauta ei de fapt.
Citeste si