Cum gasesti cea mai valoroasa nisa pentru blogul tau

90% dintre articolele de pe Internet cu tema “Cum sa faci bani online” includ in listacrearea unui blog si monetizarea prin publicitate (bannere, link-uri, advertoriale, etc.). Usor de spus, un pic mai dificil de facut. De ce? Pentru ca nu este suficient sa pui la punct un blog pe o platforma online, sa astepti inspiratia si sa te apuci de scris. Zelist are inregistrate peste 67.000 de bloguri romanesti, iar daca vrei sa mergi pe extern, deja numarul de bloguri deja existente poate fi descurajant.

Secretul reusitei in acest caz consta in gasirea unei niste care sa aduca destula valoare (suficient trafic) incat sa merite dar in acelasi timp sa aiba o concurenta destul de limitata incat sa poata fi usor de abordat. Un fel de sfant Graal al blogging-ului pe care toata lumea il cauta si il intreaba, si un subiect care apare in mod repetat cam pe toate forumurile de profil: Vreau sa-mi fac un blog, ce nise pe care se pot face bani stiti? Daca raspunsurile de pe forum-uri nu te multumesc, poti sa incepi propria ta vanatoare dupa nise de succes.

Pasiune

Incepe cu ce stii si ce te pasioneaza, s-ar putea sa ai noroc si sa gasesti tocmai in acel domeniu sau pe aproape, o nisa care sa-ti ofere posibilitatea sa castigi si bani din pasiunea ta. Cheia gasirii nisei sunt cuvintele cheie pe care utilizatorii le folosesc (le vor folosi pentru a ajunge pe blogul tau) si ideea este sa gasesti acele cuvinte cheie cu numar mediu de cautari (pe cele foarte cautate de obicei este concurenta foarte mare) si un numar mic de rezultate Google (site-uri/blog-uri concurente).

Adwords Keyword Tool

Sau alta unealta de verificare a cuvintelor cheie de pe Internet. Daca folosesti AdWords Keyword Tool ai grija sa setezi tara si limba pentru cautari, pentru a obtine rezultate relevante. Sa spunem de exemplu ca esti pasionat de ciclism. Daca introduci in keyword tool biciclete si alte combinatii incluzand termenul, vei obtine o lista intreaga de sugestii de cuvinte cheie cu numarul de cautari aferent pe fiecare dintre ele (biciclete second hand, biciclete fitness, biciclete pliabile, biciclete electrice, biciclete spinning). Toate aceste fiind nise pe care iti poti baza continutul. Verifica pentru fiecare dintre ele cate rezultate ofera Google si vei afla astfel concurenta.

Verifica piete asemanatoare

Mergi mai departe de verificarea primelor rezultate aparute si incearca si cuvinte cheie specifice unor piete asemanatoare celei pe care ai inceput analiza. Poti de exemplu continua verificarea pe piese biciclete, accesorii biciclete, concursuri ciclism, sporturi in aer liber, etc.

Interpreteaza rezultatele

De obicei utilizatorii sunt impartiti din punct de vedere al cuvintelor cheie, in utilizatori interesati de achizitii si utilizatori interesati de informatii. De exemplu, daca cineva cauta pret bicicleta, magazine biciclete fitness sau echipamente ciclism online, este mai probabil sa intentioneze sa si cumpere decat un utilizator care cauta folosind forum ciclism, turul sibiului ciclism sau exercitii bicicleta medicinala. Cum te ajuta acest lucru? Daca obiectivul tau este acela de a monetiza blogul folosind programe de afiliere atunci este indicat sa aduci un procentaj cat mai mare de utilizatori cu intentie de cumparare. Daca insa iti propui sa monetizezi pe baza de CPM, poti targheta ambele categorii atat timp cat au potential de a aduce cat mai multi vizitatori.

Adaugat in: Internet

Publica un comentariu