Cum cumperi inteligent – partea a II-a

Popularitatea brandului

In linii mari, popularitatea brandului se afla deseori in stransa legatura cu numarul de vanzari. Practic, cu cat un produs este mai bine vandut, cu atat exista probabilitatea ca acel brand sa fie mai cunoscut. Cu toate acestea, nu acesta este factorul determinant care dicteaza daca un brand este popular sau nu. Practic, un producator aparut “peste noapte” poate sa scoata pe piata un produs foarte vandabil, care ii va atrage desigur o popularitate pe termen scurt, insa doar atat. Nu poate fi vorba insa de recunoasterea acestui brand ca fiind unul popular.

Nu, nici pe departe. De fapt, pentru a privi corect lucrurile (in afara cazului in care nu esti un cunoscator in domeniu) atunci cand vrei sa te convingi daca un brand este popular, ar trebui sa vezi cat de recunoscut a fost acesta de-a lungul timpului. Acest lucru este mult mai important decat crezi, si asta pentru ca daca un producator era renumit in anul 1990 de exemplu, pentru fabricarea de laptopuri, iar in prezent se bucura de cel putin aceeasi popularitate, este cert ca avem de-a face cu un brand consacrat, ale carui produse sunt de calitate, ale carui produse si-au dovedit fiabilitatea in timp.

Asadar, tot ceea ce ar trebui sa faci este sa faci o cercetarea cat mai amanuntita in urma careia urmaresti sa afli cat mai multe detalii despre acel producator. Pentru a face asta, poti utiliza forumurile, blogurile de nisa, site-urile de intrebari si raspunsuri etc. , dar nu in ultimul rand, pagina web a brandului.

Review-urile clientilor

Desi sunt considerate de multi ca fiind “review-uri”, parerile clientilor exprimate pe majoritatea magazinelor online nu sunt altceva decat opinii personale. Astfel, desi am spus mai devreme ca sunt importante si e bine sa le ai in vedere, nu le confunda cu review-urile propriuzise. Practic, un review in adevaratul sens al cuvantului este acela exprimat de un cunoscator in domeniu si, de cele mai multe ori, cuprinde o multitudine de informatii, detalii importante despre functionlitatile si modul de comportare a produsului in momentul utilizarii sale. De aceea, pentru a fi sigur ca te informezi corect, ia in considerarea review-urile scrise de experti, de persoane recunoscute ca avand abilitatile necesare pentru a realiza intr-un mod profesionist astfel de articole.

Asadar, cauta doar informatiile pertinente, de valoare. Cum faci asta? Relativ simplu! Foloseste motoarele de cautare (recomandat Google.ro) si, alaturi de denumirea produsului care te intereseaza, include si termenul “review”. Dupa aceea, pentru a identifica cele mai bune review-uri, incearca sa fi foarte selectiv si axeaza-te in special pe blogurile de specialitate, acele bloguri de nisa ale caror autori se bucura de o buna reputatie in domeniul in care activeaza. In acelasi timp, fereste-te de siteurile vizibil de proasta calitate, care contin informatii orientate exclusiv spre promovarea produselor, adica acele siteuri ce contin articole redactate exclusiv in scop publicitar (iti vei da rapid seama de acest gen de continut).

Per ansamblu, acestea ar fi criteriile si sfaturile de care este bine sa tii cont inainte de a lua decizia finala de achizitie a unui produs.

Adaugat in: Diverse

Comentariile sunt inchise.