In afara cazului in care nu dispui de atat de multi bani incat sa nu-ti pese pe ce ii “arunci”, probabil ai fi interesat sa iei in considerare cel putin 3 factori esentiali pentru o decizie de achizitie corecta: calitatea produsului, popularitatea brandului si review-urile clientilor. Sa le luam pe rand.
Calitatea
Ai putea intreba: dar cum ma pot convinge eu de calitatea unui produs, inainte de a-l cumpara, mai ales atunci cand cumpar online? Simplu! Tot ceea ce trebuie sa faci este sa te informezi cat mai in detaliu asupra produsului pe care urmeaza sa-l cumperi, pe forumuri, bloguri, site-uri de specialitate etc. Dar, inainte de a face asta, este foarte important sa stii si care sunt aspectele pe care trebuie sa le urmaresti. Astfel, afla ca doi dintre factorii determinanti pentru luarea unei decizii optime sunt vanzarile inregistrate siparerile clientilor.
Pentru a afla daca un produs este bine vandut, exista in majoritatea magazinelor online o optiune de filtrare a produselor care genereaza o lista ce contine produse ordonate in functie de numarul de vanzari. Astfel, cu cat un produs se afla mai sus in lista, cu atat probabilitatea ca acesta sa fie unul de calitate este mai mare. Totusi, trebuie sa manifesti o oarecare retinere sau, mai degraba, sa nu te bazezi in totalitate pe acest factor pentru ca, in cazul in care vorbim de un produs foarte ieftin, deja datele problemei se schimba. Este cert, daca te intereseaza un produs si observi ca se afla in lista celor mai vandute, pentru a te convinge de calitatea acestuia, treci la pasul urmator: parerile clientilor.
Parerile clientilor, desi luate individual sunt fara indoiala subiective, atunci cand exista o unanimitate in ceea ce priveste calitatea buna (sau rea) a unui produs, sunt considerate a fi un factor decisiv pentru formarea unei opinii obiective despre un produs sau altul. Astfel, inainte de a lua hotararea finala, este foarte important sa afli ce spun clientii, care este parerea lor despre produsul respectiv si orice alte informatii relevante la ceea ce te intereseaza. Practic, desi au titlul de <review-uri>, opiniile personale ale clientilor ce apar pe multe magazine online, imediat dupa descrierea produslui, sunt niste informatii foarte pretioase de care ar trebui sa tii cont.
Citeste si