Cele mai populare tehnici de Online Marketing

Online MarketingInvartindu-ma prin acest circ vicios al internetului de cativa ani buni, am fost tot timpul nevoit sa citesc lucruri noi, sa descopar tehnici de promovare care mai de care mai interesante sau vulgare, aceste actiuni fiindu-mi, intr-un final, benefice. In randul marketingului online, exista mai multe metode care pot fi aplicate, experienta si intuitia fiind decisive in alegerea unei promovari corespunzatoare a afacerii tale. Daca nu stiti la ce se rezuma marketingul online si ce metode puteti aplica in acest sens, iata un scurt top al celor mai eficiente tehnici pe care specialistii le aplica.

1.Content Marketing – Considerata de foarte mult timp una dintre cele mai importante metode ale segmentului de online marketing, pot afirma cu tarie ca inca o putem include pe prima pozitie in acest top. Ce ar fi un site fara informatie utila pentru utilizator? Cum ar afla posibilii tai clienti despre afacerea ta daca nu le oferi continut de calitate, raspunsuri la intrebari sau articole informative si usor de parcurs? In acest sens, nu ramane decat sa redactati continut de calitate si sa-l distribuiti pe diverse site-uri de interes: banci de articole, directoare de articole si continut, site-uri de anunturi samd. Cateva tip-uri inainte de a redacta un articol: ofera continut de calitate, incearca sa aplici pasajele publicitare in campurile conexe si nu in continut, ofera doar informatie utila si adevarata, incearca sa scrii pentru utilizatori si mai putin pentru motoarele de cautare.

2. Blogging – Chiar daca aceasta pare mai degraba o pasiune sau o maniera de interactionare cu vizitatorii, poate fi oricand considerata o latura a marketingului online. Adaugand o sectiune de blog site-ului vostru nu faceti decat sa cresteti numarul de utilizatori, sa cresteti traficul si numarul de pagini indexate precum si sa interactionezi cu posibilii clienti. Un aspect important se refera la actualizarea blogului, astfel ca este indicat sa adaugati constant continut si sa reusiti sa abordati tematici cat mai diverse.

3. Comunitatea – Fie ca te gandesti la un portal cu membri activi sau chiar la un forum, o comunitate poate fi oricand o sursa buna de trafic. Ca sa va faceti o idee, priviti asupra marilor site-uri care detin comunitati online sau offline, majoritatea dintre ele reusesc in baza acestor entitati sa atraga un numar destul de ridicat de utilizatori si clienti, acestia fiind in mare parte si acei clienti care nu te vor lasa „la greu”. Incearca sa ne starnesti atentia, ofera-le continut de calitate si subiecte de discutii in timp ce premiile sau concursurile de fidelizare putand fi si ele bune metode de a-i atrage in comunitate.

4. Grupurile de discutii – Asa cum Yahoo ofera unul dintre cele mai mari grupuri de discutii, poti incerca sa apelezi si la alte site-uri asemanatoare. Ai posibilitatea sa relationezi cu diverse persoane interesate de business-ul tau, cheia succesului depinzand de calitatile tale de comunicare cu acestea.

5. Forumuri – Ai o afacere pe o anumita nisa si vrei sa-ti gasesti rapid clienti sau sa oferi detalii in privinta activitatii tale unor persoane interesante? O metoda foarte buna de online marketing este reprezentata de posibilitatea webmasterilor de a se promova in randul altor comunitati online. Pentru o eficienta maxima, alege doar forumuri sau sectiuni in care consideri ca se perinda utilizatori nisati.

6. Retelele sociale – Apelati cu mare incredere la cele mai accesate retele sociale, Facebook, Twitter sau Pinterest fiind doar cateva dintre acestea. Avantul retelelor sociale din ultima perioada este mai mult decat vizibil, numarul utilizatorilor fiind intr-o continua crestere. De ce sa nu profiti de aceasta forma de online marketing? De ce sa nu profiti de un site care dispune de zeci sau sute de milioane de utilizatori dornici sa afle domeniul tau de activitate? Fa-ti conturi, posteaza informatie utilza si fidelizeaza-ti persoanele interesate, acestea pot deveni oricand posibili vizitatori/clienti ai site-ului tau.

Voi ce alte servicii de promovare online folositi?

Adaugat in: Google, Internet, Marketing, Social Media

4 comentarii

  1. Anca says:

    Eu as pune mult mai mult accent pe segmentul Social Media, activitatea de acolo iti ofera o vizibilitate foarte buna in randul utilizatorilor si poti apela chiar si la vizitatori targetati daca administrezi campania de promovare cum se cuvine.

    • Asta sa o spui in fata antreprenorilor romani, poate invata si ei cate ceva 🙂 Eu am spus-o de atatea ori si probabil c-o s-o mai repet!

  2. Miky says:

    Am facut anumite teste privind segmentul de Social Media si rezultatele au fost mai mult decat imbucuratoare, mai ales daca ma gandesc ca investitiile au fost destul de mici.

  3. Mihaela says:

    Sa fiu sincera, content-ul o sa primeze mult timp de aici inainte. Principalul business se poate axa pe furnizarea de content de calitate 🙂