Fata de motostivuitoarele clasice, cele ale caror motoare sunt cu combustie interna, Still reuseste sa implementeze tehnologia moderna, cea in care o a doua sursa de putere se rezuma la atribuirea unui motor electric prin intermediul caruia se sporeste eficienta iar durata medie de operare creste cu pana la 150%. Acest tip de transmisie, diesel-electrica, implementata de Still noilor modele lansate pe piata din Romania, poate fi observata si testata cu usurinta in majoritatea oraselor din tara. De exemplu, serviciul de inchiriere motostivuitor in Constanta le permite beneficiarilor din locatia respectiva sa utilizeze noua tehnologie Still la preturi excelente, totul in baza unui contract incheiat alaturi de societatea asupra careia va orientati.
Caracteristicile tehnice ale acestui sistem
Format dintr-un generator, un motor electric si o unitate de comanda cu apartanente inteligente, sistemul propulsat intr-o maniera hibrida este unul extrem de puternic. Generatorul se actioneaza cu ajutorul motorului diesel sau pe carburant de tip GPL, in functie de modelul de motostivuitor. Cu ajutorul unitati de comanda se seteaza puterea transmisa catre motirul electric, reducerea cantitatii de combustibil si a emisiilor fiind posibila datorita unor tehnologii implementate de catre specialistii Still.
Numele primului stivuitor hibrid marca Still este RX 70, un produs cu congreutate echipat cu modul de transmisie in serie a puterii electrice precum si cu posibilitatea de a recupera energia aparent pierduta. Astfel, la eliberarea pedalei de acceleratie, franarea se face electric, fara niciun fel de uzura. In acest caz, intreaga energie cinetica datorata franarii este transformata in energie electrica prin intermediul condensatorilor UltraCaps.
Acest sistem de propulsie puternic este alcătuit dintr-un generator, o unitate de control inteligentă şi un motor electric. În sistem, generatorul este acţionat de un motor diesel sau pe GPL economic. O unitate de control reglează puterea electrică transmisă motorului electric, după cum este nevoie. Mulţumită consumului redus de combustibil, emisiile de CO2 sunt reduse drastic, în comparaţie cu modelele similare. Tehnologia a fost implementata in baza modului de utilizare a unui motostivuitor, acesta intampinand numeroase perioade de accelerare si franare brusca. Realizand niste calcule precise asupra utilizarii unui motostivuitor RX 70 Hybrid, s-a constatat faptul ca reducerea energiei consumate este de pana la 15%, aceste cifre fiind raportate la acelasi model Still RX 70 standard.
Modul de economisire a energiei? Da, poarta numele de Blue-Q
Aparent un buton banal, Blue-Q este de fapt o solutie prin care puteti economisi energie chiar si in timp ce utilizati motostivuitorul. Simpla apasare a acestuia are repercusiuni asupra modului de functionare cat si asupra tuturor dispozitivelor electrice prezente pe bord. Cel mai elocvent exemplu se rezuma la parasirea cabinei de catre operator, in acel moment limitandu-se consumul electric prin oprirea incalzirii din scaun cat si a celorlaltor echipamente electronice de pe bord. Optimizand consumul, puteti reduce consumul de combustibil cu pana la 20 de procente, in acest mod imbunatatindu-se chiar si eficienta sau rezistenta in timp.
Ca o concluzie, Still pare sa dezvolte in mod constant tehnologii noi prin care sa ajute utilizatorul de rand sa faca o economisire de combustibil cat si pentru a-i oferi performanta sporita. Noile modele hibrid nu fac nimic altceva decat sa va ofere o eficienta mult mai ridicata si sa va ajute, prin intermediul emisiei scazute de noxe si zgomote, sa va bucurati de ustensile cat mai ecologice.
Citeste si