Foarte multi amatori de cumparaturi de la magazinele second hand locale recunosc ca cel mai mult ii atrage, pe langa pretul foarte avantajos, diversitatea produselor, de multe ori gasind lucruri de firma la o calitate exceptionala.
Cu toate acestea, putini cunosc impactul, pe care il au asupra societatii aceste buticuri sau anumite depozite de haine second hand. Oricat de mult ar fi apreciate de unii si oricat de criticate ar fi de altii, aceasta piata ofera un beneficiu din mai multe puncte de vedere.
Mediul inconjurator.
Cu siguranta nu foarte multa lume ia in considerare impactul asupra mediului pe care il are reutilizarea unor bunuri deja folosite. Sa porti haine second hand reprezinta o modalitate de a ocroti natura, minimizand efectele poluarii. Fiecare piesa de vestimentatie la mana a doua cumparata si reintrodusa in circuitul bunurilor de consum reprezinta un minus in producerea unui alt obiect vestimentar, ceea ce se traduce prin economie de factori poluanti. De la materialele sintetice si de la tipul de vopsea, pana la pesticidele folosite in tratarea chimica a bumbacului, totul este redus prin reutilizare.
De asemenea, magazinele de haine second hand reprezinta o modalitate de a evita acumularea deseurilor atat de nocive mediului inconjurator. Asta, deoarece in loc ca o haina sa fie aruncata dupa doar cateva utilizari, ea este tratatata si reintrodusa pe piata de consum.
Mediul social.
Se stie ca foarte multe branduri isi confectioneaza produsele si colectiile in tari sarace, unde mana de lucru este foarte ieftina, pentru ca apoi sa le puna in vanzare la supra pret. Reutilizand piesa creata de un designer, vanduta intr-un magazin de haine sh reprezinta o modalitate de a eficientiza acest raport discordant dintre mana de lucru ieftina si pretul urias cu care un obiect vestimentar se vinde.
Mai mult, foarte multe astfel de centre sprijina actele de caritate, hainele fiind donate in zone unde nivelul de trai este foarte scazut. Si tu poti face asta cu vechea imbracaminte din dulap. In unele tari termenul de magazine second hand nici nu exista, ci se numesc centre de caritate. De asemenea, unele astfel de centre folosesc banii acumulati pe vanzarea de imbracaminte la mana a doua in scopuri caritabile importante si de impact social.
Beneficii personale.
Cu siguranta, fiecare persoana care a ales pana a cum sa viziteze rafturile unui depozit de haine la mana a doua s-a bucurat nu doar de preturile foarte reduse, dar si de piese unice sau de colectie. Mai mult, de cele mai multe ori produsele second hand implica o calitate superioara, ceea ce atrage tot mai multa lume. De asemenea, reprezinta oportunitatea de a-ti alcatui o colectie vestimentara unica si mult mai originala.
Prin urmare, este important ca inainte de a judeca raspandirea acestui tip de afacere, sa constientizam impactul pozitiv pe care il aduc societatii magazinele de haine second hand si eventual sa ne reorientam mai eficient investitiile viitoare.
Citeste si