Reprezinta primul material de pe blog (material care, in opinia mea fara a neglija importanta celorlalte ofera raspunsuri la foarte multe dintre intrebarile pe care si le-ar putea pune un antreprenor stimulandu-l si oferindu-i o alternativa la prejudecatile pe care le-ar putea avea ). Se pot trage o serie de concluzii in urma vizionarii acestui clip :
Business-ul nu este un scop in sine ci o unealta.
Perfect de acord. La fel cum viata este o calatorie si nu un scop in sine. Trebuie sa te felicit si pentru ideea excelenta de marketing cu privire la folosirea cuvantului academia. Atrage, confera soliditate, seriozitate. Un truc excelent.
O afacere nu trebuie facuta oricum.
Corect. Nu trebuie initiata o afacere doar de dragul de a avea stampila de antreprenor la CV. Este excelent exemplul dat cu privire la persoana care munceste 12-14 ore/zi, prabusindu-se sub povara responsabilitatilor pe care le presupune acest rol. Deci, daca ti-e bine ca angajat si consideri ca antreprenoriatul nu este pentru tine, nu are rost sa te chinui inutil. Pe de alta parte, daca esti cu adevarat pasionat de ceva, nu simti cand trece timpul (de aceea oboseala te poate ajunge, indiferent daca esti pasionat sau nu). Solutia consta in gasirea unui echilibru intre viata profesionala si cea personala.
Alege cu grija afacerea potrivita pentru tine !
Cu alte cuvinte, alege sa faci o afacere in adevaratul sens al cuvantului. Adica ceva real. E plin internetul de prostii de genul cum am facut catralioane de dolari apasand pe doua butoane de la tastatura Ce inseamna potrivita pentru mine ? Inseamna ca, afacerea pe care alegi sa o pui in practica trebuie sa fie in concordanta cu pasiunile si calitatile pe care le ai (asta daca nu vrei sa ai dureri foarte mari de cap).
O afacere trebuie sa fie guvernata de eficienta
Cu alte cuvinte, degeaba muncesti 12-14 ore/zi daca rezultatele sunt 0. O chestie cu care nu suntem pe aceeasi lungime de unda : persuasiunea. Din exemplul pe care l-ai oferit (atunci cand vindeai publicitate) se poate trage concluzia ca, persuasiunea nu poate avea decat conotatii negative in materie de afaceri. Ori, in ceea ce ma priveste, tocmai datorita persuasiunii am realizat foarte multe lucruri (in materie de afaceri). Deci, conteaza contextul in care acest cuvant este folosit (iar aici nu cred ca este cel mai nimerit).
Clientul nu trebuie convins decat o data, la inceput.
Cred ca este un mod periculos de a privi lucrurile intr-o afacere. Exista riscul ca, in momentul in care nu te mai preocupa increderea pe care ti-o ofera clientul sa ii oferi produse/servicii de o mai slaba calitate (in virtutea faptului ca increderea odata castigata ramane pe vecie). Ori, in realitate lucrurile nu stau chiar asa (in special in ziua de azi cand, oamenii sunt din ce in ce mai suspiciosi). E de ajuns sa o dai o singura data in bara. Increderea se castiga usor si se pierde foarte repede. Prin urmare, consider ca trebuie sa fii tot timpul cu ochii in patru.
Oricine (persoana educata) poate face bani cu un calculator in fata.
Total de acord. Chiar daca pare incredibil, in ziua de astazi oricine poate face bani frumosi avand 3 elemente : un calculator, o conexiune la internet siun background solid. Background=cunostinte solide intr-un domeniu/nisa. Sunt foarte multe site-uri foarte bine realizate din punct de vedere estetic si tehnic dar care nu ofera vizitatoruluimai nimic (cu exceptia poate unor anunturi google adsense). Chiar am vazut pe unele site-uri cum se agita oamenii sa caute metode care de care mai sofisticate de a scoate bani de la google insa nu prea am vazut oameni care sa se gandeasca cum sa ofere potentialului client continut de calitate).
Citeste si