Ideile referitoare la potentialele afaceri online in care ne putem angrena sunt dintre cele mai diversificate, insa pentru a le pune in practica majoritatea antreprenorilor se confrunta cu problematica pe care o ridica initierea unui magazin online, liantul dintre potentialul comercial al afacerii respective si utilizatorul propriu – zis.
Indiferent ca va atrage ideea unui magazin online de haine, cea a unui magazin online incaltaminte sau un catalog virtual care sa va prezinte in linii generoase serviciile prestate, devine esential sa mizati pe un plan de afaceri corespunzator. Motivul? In momentul in care alegeti sa optati pentru un plus de organizare, resursele disponibile vor fi mult mai usor gestionate, respectiv consumate intr-o maniera profitabila.
In aceeasi nota cu crearea unui magazin fizic, propulsarea unui magazin online in mediul virtual trebuie sa fie orientata, in primul rand, spre design-ul acestuia. Asadar, daca te gandesti cum sa faci un magazin online, atunci primul pas este acela de a-i configura „vitrina”. Aici, optiunile sunt dintre cele mai numeroase, direct proportionale cu bugetul pe care doriti sa il indreptati in aceasta directie.
Optiunea unui web designer este una ce implica resurse financiare superioare, caci template-ul final va fi unul customizat, in consecinta prevazut cu toate functionalitatile personalizate pe care doriti sa le imprumutati site-ului final. Insa, daca resursele sunt ceva mai limitate atunci va puteti indrepta atentia catre o tema predefinita, fiind suficient sa accesati diversele categorii de magazine online ce corespund nevoilor dumneavoastra, template-urile fiind disponibile pe site-uri precum Opencart sau Themeforest.
In cazul in parcurgeti etapa de selectare si ajungeti fata in fata cu platforma ecommerce mult visata, atunci trebuie sa va orientati atentia catre modalitatea de plata pe care o alegeti, cel mai popular fiind sistemul propus de „Paypal”. Fiind direct asociat cu un card personal al potentialului cumparator, acest sistem de plata este unul simpatizat de catre utilizatorii din mediul online. In acest mod, veti avea siguranta ca platile sunt unele sigure in egala masura pentru afacerea dumneavoastra cat si pentru client, excluzand riscul daunelor financiare ori personale.
Mai departe aveti nevoie de un domeniu particularizat, graitor pentru scopul afacerii dumneavoastra, dar si de un cont de gazduire, de preferat unul dedicat. Chiar daca va doriti ca magazinul dumneavoastra sa fie construit intocmai dupa tiparul uneia dintre acele afaceri profitabile cu investitie mica, trebuie sa va ingrijiti sa ii procurati un logo original, ilustrativ pentru scopul afacerii pe care o derulati.
O litera sau o poza cu o anumita stilistica poate lua in orice clipa forma logo-ului dumneavoastra, pretul pe care il veti plati pentru acesta variind in functie de web designerul contractat. Pe de alta parte, hostingul si domeniul nu vor insuma mai mult de 60 de euro. Un ultim aspect ce va intereseaza in mod direct in momentul in care doriti sa aveti propriul magazin online este reprezentat de sistemul de administrare, preferabil fiind sa mizati pe o platforma precum cea oferita de ContentSpeed.
Daca toate lucrurile au decurs asa cum va asteptati iar magazinul online este finalizat intocmai dupa conditiile dumneavoastra, atunci nu va ramane altceva de facut decat sa alegeti o strategie optima de promovare, materializata fie printr-o campanie SEO – ideala pentru imbunatatirea pozitiilor in cautarile organice, fie printr-un serviciu platit de tipul Google AdWords.
Citeste si