Avantajele promovarii prin Google Adwords

O campanie de promovare Google Adwords se incadreaza in randul formelor de publicitate PPC(Pay Per Click) si poate fi catalogata a fi una dintre cele mai precise modalitati de promovare in mediul online. Ca modalitati finite de promovare, Google Adwords ne ofera posibilitatea afisarii anunturilor de tip text in cadrul rezultatelor returnate de motorul de cautare Google sau a reclamelor de tip imagine(bannere), acestea din urma fiind afisate in randul site-urilor partenere Google(site-uri care au aderat la Google Adsense, o forma de monetizare a site-urilor proprii despre care vom discuta mai amanuntit intr-un articol viitor).

Asa cum va spuneam anterior, promovarea prin Google Adwords este una dintre cele mai eficiente modalitati de promovare, iar avantajele sale nu intarzie sa apara:

  • O forma de publicitate targetata, avantajul principal fiind modalitatea simpla prin care puteti sa optimizati campania de promovare in privinta atragerii unui public interesat strict de domeniul vostru de activitate
  • Platesti doar pentru ce primesti – Plata se face strict pentru numarul de click-uri, astfel ca n-o sa se puna niciodata problema unor costuri suplimentare celor calculate in functie de numarul de clienti ajunsi pe site-ul vostru.
  • Statistici exacte – in panoul de control al campaniei voastre, aveti parte de statistici complete privind numarul de vizitatori ajunsi pe site-ul vostru prin intermediul Google Adwords. De asemenea, puteti face un calcul simplu prin care sa stabiliti rata de conversie.

Ceea ce v-am prezentat pana acum pare destul de simplu, astfel ca oricine isi doreste o astfel ca campanie poate sa isi gestioneze personal conturile Google Adwords. Modul de realizare a unui cont este destul de simplu si rapid, regulile trebuiesc citite cu atentie si respectate iar aspectele de ordin tehnic nu necesita decat o simpla aprofundare pentru o intelegere deplina. O prima regula de aur in privinta publicitatii Google Adwords se adreseaza persoanelor care opteaza sa se promoveze contextual, scopul final al vostru fiind mai degraba de a aduce un public targetat si nu orice tip de public, astfel ca este nevoie de o gestionare corespunzatoare a campaniei.

Pentru rezultate satisfacatoare, este nevoie de o optimizare permanenta a campaniei prin adaugarea unor anunturi relevante dar si a unui call to action extrem de puternic, alegerea corespunzatoare a cuvintelor cheie, cuvinte care sa reprezinte business-ul promovat dar si o optimizare a costurilor investitiei. Cel mai dificil moment intervine atunci cand este nevoie de o optimizare a costurilor prin oferirea unui bid pentru fiecare click, astfel ca este nevoie de mult profesionalism pentru stabilirea bugetului lunar alocat acestui tip de promovare.

In momentul in care sunteti in stadiul de incepator in astfel de activitati, este de preferat sa apelati la o persoana autorizata sau chiar la o firma prestatoare de astfel de servicii. Este pacat sa aruncati pur si simplu cu bani pe fereastra in urma unei optimizari defectuoase a bugetului, astfel ca o firma sau o persoana autorizata stie sa seteze in mod corespunzator sumele investite.

Un alt avantaj al promovarii prin intermediul Google Adwords se refera la optimizarea campaniei in timp real, astfel ca va puteti modifica oricand anunturile text, puteti contoriza in orice moment click-urile, puteti opta in orice moment la modificarea parametrilor de promovare daca nu aveti parte de un randament maxim dar si sa editati cuvintele cheie pentru care doriti o promovare.

Detaliile sunt cat se poate de numeroase si pot spune ca fac oricand diferenta intre o campanie obisnuita si una optimizata pentru un maxim de performanta. Nu va indic sa va gestionati singuri campaniile Adwords decat daca aveti cunostinte temeinice in domeniu, in caz contrar riscand sa irositi sume considerabile de bani iar rezultatele sa nu fie cele scontate.

Adaugat in: Google, Internet

2 comentarii

  1. Mihaela says:

    Sunt numeroase avantaje, asta e clar. Chestia e ca e cea mai costisitoare maniera de promovare si pe termen lung nu renteaza decat daca ai un business solide, care produce sume consistente. Eu as miza mult pe optimizarea SEO si sunt sigura ca si tu ai face la fel.