6 din cele mai bune tehnici bune de gestionare a timpului

Oamenii cred ca uneori managementul timpului este acelasi lucru ca fiind productiv sau ocupat. Eu cred ca, pentru a avea succes, trebuie sa fii mereu in miscare, sa te grabesti sa lucrezi cu gatitul, socializarea, hobby-urile. Cu toate acestea, in timp ce managementul timpului va poate creste productivitatea, nu este vorba de a face mult mai mult. Este important sa vedeti conceptul de timp intr-un mod diferit, astfel incat sa puteti inceta sa pierdeti timpul cu lucruri care nu va pot ajuta sa atingeti obiectivele finale.

Abilitati de gestionare a timpului

1.Estimati-va timpul

Deventiti un estimator de timp bun intreband exact cat timp va lua fiecare sarcina. Faceti acest lucru pentru fiecare proiect, cerere sau intrerupere care apare. Utilizati aceste informatii pentru a decide ce se poate incadra in intervalul de timp pe care il aveti. Daca apare ceva care nu se potriveste si nu este important, puteti sa nu il faceti.

2.Creati-va o harta a timpului

O harta serveste ca o schita pentru saptamana dumneavoastra. Luati cele 160 de ore si cele 24 de ore pe zi si categorizati-le, inclusiv timpul de trezire si ora de culcare.

3.Stabiliti-va obiectivele SMART

Efectuati obiective care va vor permite sa va masurati progresul. Obiectivele SMART sunt specifice,masurabile, realizabile si sensibile in acelasi timp. Avand scopuri SMART in loc de sperante vagi pentru viitor, veti avea o sansa mai mare de a le atinge si va va ajuta sa aflati exact cat va dura pana veti ajunge acolo unde va doriti.

4.Invata sa spui NU

Nu ezitati sa respingeti o solicitare de a face ceva care nu sta la baza obiectivelor dumneavoastra finale. Aceeasi regula se aplica tuturor proiectelor pe care le-ati decis ca nu se indreapta nicaieri. Nu pierdeti mai mult timp decat aveti deja.

5.Planificati-va viitorul

Una dintre cele mai mari greseli cu gestionarea timpului este de a incepe ziua fara o idee clara despre ceea ce trebuie sa realizati. La sfarsitul fiecarei zile, puteti face o lista cu lucrurile pe care trebuie sa le faceti a doua zi.

6. Faceti pauze scurte

Pentru a va mentine impulsul, trebuie sa va odihniti din cand in cand. Daca lucrati din greu la ceva, petreceti 25 de minute facand o munca complet neintrerupta si apoi faceti cinci minute pauza pentru a merge la toaleta sau a bea un apahar de apa.

Adaugat in: Diverse

Publica un comentariu