4 pasi esentiali in vederea optimizarii onpage a unui blog

Blogul este una dintre cele mai puternice unelte de promovare, continutul publicat cu regularitate oferindu-va mai multe beneficii:

  • vizibilitate sporita si o solidificare a brandului;
  • construirea unor legaturi cu alte site-uri de nisa;
  • formarea unei comunitati active;
  • demonstrarea statutului pe piata de profil;
  • generarea de lead-uri.

Daca ne raportam la avantajele SEO ale unui blog, ele sunt cel putin la fel de evidente, important fiind ca platforma pe care o manageriati sa fie una bazata pe o strategie atent definita si pe o activitate permanenta.

  • cresterea nivelului de crawling – cu cat publicati mai mult continut, cu atat veti fi parcurs mai des de catre botii motoarelor de cautare;
  • obtineti pozitii fruntase in cadrul motoarelor de cautare pentru anumite cautari;
  • obtineti backlink-uri naturale, articolele de calitate fiind mentionate de alte site-uri;
  • generati semnale puternice in social media;
  • obtineti trafic pe cuvintele cheie de tip „long tail keywords”.

In ciuda tuturor acestor avantaje, sunt suficient de multe bloguri care nu prezinta o optimizare adecvata pentru motoarele de cautare, atingerea potentialului maxim fiind la doar cativa pasi distanta, totul culminand cu deschiderea unor noi orizonturi pentru afacerea dumneavoastra.

Va enuntam in doar cinci pasi care sunt solutiile cu adevarat viabile in vederea rezolvarii anumitor probleme interne ale blogului pe care il manageriati. Nu uitati, pornind de la o optimizare corecta din punct de vedere on-page, va sporiti sansele ca rezultatele SEO obtinute de blogul afacerii dumneavoastra sa concorde cu asteptarile detinute.

  1. Imbunatatiti paginatia

Paginatia ajuta la organizarea interna a unui blog, o forma corecta imbunatatind atat accesul crawlerelor cat si a utilizatorilor. Un blog cu o singura pagina, care incarca un numar nelimitat de articole, nu este tocmai user friendly, ba chiar am indrazni sa spunem ca are repercusiuni masive la viteza de incarcare a unei pagini.

Din punct de vedere SEO, implementarea unei paginatii corecte ajuta la indexarea continutului si va ofera posibilitatea de a imparti intr-o maniera corecta pagerank-ul blogului. O paginatie corecta este cea numerica, exemple elocvente putand fi urmarite in randurile urmatoare:

paginatie 1

Pana si Google, cel mai popular motor de cautare, a implementat o paginatie numerica prin care utilizatorii pot accesa cu usurinta rezultatele obtinute.

paginatie 2

Daca paginatia numerica este una de calitate, care este cea care trebuie evitata? Veti gasi numeroase exemple de paginatie care nu concorda cu standardele impuse de motoarele de cautare, exemple fiind la tot pasul. Am ales pentru voi un template WordPress, cea mai populara platforma dedicata blogging-ului, paginatia fiind de forma: „Older entries” -> „Newer entries”.

paginatie 3

De ce este gresita aceasta forma a paginatiei? Prezenta celor doua link-uri va ingreuna accesul utilizatorului catre o anumita zona a blogului, atat pentru utilizator cat mai ales pentru boti. De asemenea, paginile interne risca sa fie indexate extrem de dificil si sa nu primeasca PageRank.

Cum rezolvam aceasta problema? Fie apelati la un template care dispune de o paginatie numerica, fie incercati sa implementati o solutie similara cu ajutorul modificarilor in cadrul fisierelor temei sau prin intermediul unui plugin precum WP-Paginate sau Simple Pagination.

  1. In incheierea articolelor ar trebui sa adaugati o sectiune de „Articole similare”

Se mai numesc si „Related posts”, articole sustrase din cadrul categoriei sau in baza tematicii pe care o abordati in cadrul unui articol. Sunt utile in vederea indexarii rapide a continutului de catre roboti si ajuta indeosebi articolele adaugate acum o perioada de timp mai indelungata, acestea revenind din nou in atentia motoarelor de cautare.

Asadar, o alta metoda prin care puteti oferi un plus de valoare articolelor de pe blog este listarea lor la finele articolelor similare. Nu doar ca vor obtine mai multe vizualizari din partea utilizatorilor, ele vor primi autoritate si pagerank de la alte pagini ale blogului. Noi numim aceasta tehnica imbunatatirea internal linking-ului unui blog, o maniera facila si utila de a ajuta botii motoarelor de cautare sa obtina date concrete despre articolele importante pe care le-ati publicat in trecut.

  1. Utilizarea corecta a categoriilor

Categoriile sunt componente importante ale unui blog si va ajuta sa obtineti trafic targetat cu un minim de efort. In ceea ce priveste organizarea continutului, categoriile va ajuta sa impartiti subiectele in functie de tematica, utilizatorii avand posibilitatea de a accesa doar articolele de interes.

Ceea ce puteti face pentru a va imbunatati blogul in ceea ce priveste organizarea pe categorii ar fi sa limitati numarul acestora. Este de preferat sa aveti la indemana un numar limitat de categorii dar care sa dispuna de numeroase articole incadrate, decat multe categorii in care continutul sa fie limitat, in acest fel generandu-se pagini denumite si „thin content pages”. De asemenea, incercati sa nu alegeti mai multe categorii pentru un articol, in acest fel riscand aparitia continutului duplicat, in timp ce fiecare pagina generata de crearea unei categorii necesita continut original, drept pentru care puteti apela la descrieri unice, generate cu ajutorul unui plugin.

  1. Adaugati butoanele de share

Adaugarea butoanelor de share imbunatateste sansele ca articolele publicate sa fie distribuite in cadrul retelelor de socializare de catre cititori. Bineinteles ca un prim efect este cresterea vizibilitatii si atragerea de noi vizitatori, lucru cunoscut de majoritatea proprietarilor de bloguri.

Daca ne raportam la beneficiile SEO, distribuirea continutului unui blog conduce la atragerea unor mentiuni si a unor link-uri naturale. Este evident ca articolele distribuite in mod repetat in cadrul retelelor de socializare ajuta si la o rapiditate a indexarii de catre motoarele de cautare, atat Google cat si Yahoo sau Bing apreciind semnalele Social Media.

Conform ultimelor noutati din tabara celor de la Google, se pare ca gigantul nord-american tine cont de fiecare semnal Social Media, ba chiar le foloseste in vederea stabilirii pozitiilor pentru anumite cautari. Astfel, cu cat obtineti mai multe share-uri pe Facebook, Twitter, Pinterest sau oricare alta retea de socializare importanta, cu atat blogul va fi mai vizibil, va obtine link-uri importante si, implicit, pozitii fruntase in cadrul motoarelor de cautare.

Utilizati butoane de share cat mai simple, pozitionate in sidebarul blogului sau in incheierea articolelor, impactul lor asupra utilizatorilor depinzand in mare masura de calitatea continutului publicat.

Adaugat in: Internet, SEO

Un comentariu

  1. bogdan c. says:

    Util, f util. Incerc sa-mi revitalizez blogul si imi adun pluginurile care le aveam odata si sa ma pun la punct cu ce e nou in materie de WordPress. In 2 ani s-au schimbat multe…